Briga o telu i sve veća svest o značaju fizičke aktivnosti poslednjih godina doveli su do procvata “industrije fitnesa”. Broj teretana se povećava, raste zainteresovanost ljudi da vežbaju, ali to nažalost ne znači da svaki fitness studio napreduje.
Ako vam se teretana čini praznom, možda je vreme da ponovo razmislite o svojoj marketinškoj strategiji i poradite na brendiranju. Razvoj brenda može da vam pomogne da zadržite klijente i privučete potencijalne vežbače. Solidna kampanja za stvaranje imena i imidža učiniće da se vaša teretana izdvoji u odnosu na konkurenciju i postane prepoznatljiva u fitnes svetu.
Istraživali smo zašto je toliko važno raditi na izgradnji brenda, kako da brendirate teretanu i istaknete se kao profesionalci u svojoj oblasti. Pročitajte.
Razmislite o svojoj teretani – koju sliku želite da izgradite?
Svako poslovanje je jedinstveno i ima svoje ciljeve. Na vama je da odredite šta mislite da je najbolje za vašu teretanu. Od velike pomoći mogu da budu odgovori na sledeća pitanja:
- Ko ste vi?
- Šta želite da klijenti iskuse kada prođu kroz vrata vaše teretane?
- Ko je vaš idealan klijent?
- Kakva je vaša konkurencija?
- Koje su vaše prednosti u odnosu na druge teretane?
- Koji je vaš moto, odnosno poruka koju želite da pošaljete?

Prema tome, važno je da se osvrnete na svoje ciljeve, istražite konkurenciju i ciljnu grupu. Ko će dolaziti u vašu teretanu? Početnici, rekreativci ili ljudi koji aktivno treniraju? Možda su vaši idealni klijenti osobe koje pored treniranja u teretani žele savet za efikasno vežbanje kod kuće i pravilnu ishranu?
Možda će vam trebati izvesno vreme da pronađete prave odgovore, ali jedno je izvesno, sa ovim podacima možete izgraditi ozbiljnu strategiju.
Dizajnirajte svoj logo, ime i slogan
Informacije koje prikupite tokom istraživanja su ključne za dizajniranje logotipa, naziva i slogana vaše teretane. Kada je u pitanju logo, najbolje je da se držite isprobanih slika povezanih sa teretanama i fitnes objektima.
Prilikom izbora boje, istražite psihologiju boja i koristite nijanse koje izazivaju emocije koje vašoj teretani odgovaraju. Primera radi, toplije boje poput žute i narandžaste često se povezuju sa energijom i snagom. Dok se hladnije boje poput plave i zelene često koriste za stvaranje osećaja smirenosti.
Slogan treba da bude kratak i da poziva na akciju. Zamislite naziv i moto teretane odštampan na sportskoj opremi ili rekvizitima. Ne želite predugačke i nejasne rečenice na promo materijalu, kao ni na društvenim mrežama.
Brendiranje prostora
Dobar početak kreiranja imidža i promocije poslovanja je svakako uređenje teretane. Prostorije treba da budu u bojama brenda, sa istaknutim logotipom i reklamom na pultovima i panoima. Možete postaviti na ulici ispred teretane reklamnu tablu, kao što je A-BOARD A1 ili odštampati vaš slogan na aluminijumskom reklamnom panou, na samom ulazu. Aluminijumski reklamni pano poput modela ROLL UP 120, ima dimenzije 120×200 cm i mehanizam za samouvlačenje, tako da se lako montira.
U promotivne ali i dekorativne svrhe u samoj teretani možete koristiti i alu ramove raznih dimenzija (SNAP Frame A4, SNAP Frame B1, SNAP Frame B2 itd.).

Na sličan način možete upotrebiti i zidne kalendare i satove. Svakom fitnes studiju je potreban zidni sat, pa tako možete odštampati logo na minimalističkom modelu bele boje Luna ili se pak opredeliti za sat Twingo, koji je dostupan u plavoj, ljubičastoj, oranž i gun nijansi. Ako je neki od ovih tonova slučajno boja vašeg brenda, tim pre treba da se opredelite za ovaj dizajn sata.
Obezbedite radne uniforme za zaposlene
Brendiranje prostora je samo deo pametno isplanirane promo kampanje poslovanja. Da biste se istakli kao studio za sport i rekreaciju u masi drugih u gradu, važno je da ostavite utisak profesionalaca. Prema tome, pored prostorija u kojima se teretana nalazi, potrebno je da i vaše osoblje privlači pažnju svojim izgledom i ponašanjem.
Čak i u slučaju da sami vodite manju teretanu, važno je da se istaknete kao trener i jednostavno izdvojite u odnosu na ostale vežbače. Jedan od praktičnih i jednostavnih načina da se to postigne jesu uniforme. Naravno, to ne znači da treba da osmislite čitavu odevnu kombinaciju za svoje radnike. Dovoljno je da svi nose majice istog kroja i boje i da te majice imaju naziv teretane i logo. Sportska oprema modela Cooper može odlično poslužiti u ove svrhe (muška trenerka Cooper track, ženski model Cooper track lady, duks Cooper i ženska dukserica Cooper lady).
Pored uniformisanosti, idealno bi bilo da za svakog radnika osigurate personalizovanu šolju za kafu/čaj, kao što su šolje Barton, Bellagio ili neobičan model sa dnom od plute Cortado.
Loyality program za verne klijente
Jedan od načina da brendirate teretanu i izgradite profesionalan imidž jeste kreiranje dobrog loyality programa za klijente. Obezbedite svakome ko plati članarinu u vašem fitnes studiju kartice (to mogu biti i standardne vizit karte, na čijoj poleđini ćete odštampati motivacione poruke ili glavne ideje vašeg brenda).
Osigurajte za najvernije članove peškire, majice sa logom teretane ili čak rančeve i sportske torbe. Personalizovane torbe su uvek dobar poklon, jer ljudi vole da dobijaju besplatno korisne stvari. Laki rančevi za patike i sportsku opremu kao što su CITY RPET, Sneakers i Slick, dostupni su u više boja. Na njima se može utisnuti logo i naziv teretane uz pomoć nekoliko tehnika štampe. Ne zahtevaju preveliko ulaganje, a donose višestruku korist. Poverenje vaših klijenata jačate ovakvim poklonom, rado će ga nositi svaki put kada krenu na trening i tako biti vaša besplatna šetajuća reklama u gradu.
Što se tiče štampe na tekstilu, uvek možete računati na pun pogodak ako se oslonite na ovu marketinšku strategiju. Majice za trening u bojama brenda su sjajan način da motivišete svoje klijente, a najbolje je da se opredelite za neki od unisex modela. Dostupne su, naravno i ženske majice kao što je praktičan model jednostavnog kroja Dona, muški šorts poput modela Boxer, kao i različiti krojevi dukseva i trenerki kako za muškarce, tako i za žene.

Peškiri sa štampom ili vezom su takođe dobar marketinški potez. Više pročitajte u našem blogu: Brendiranje peškira – kako peškiri sa logom mogu da pomognu razvoj poslovanja.
Premda je poželjno da pokloni budu u skladu sa vašim poslovanjem, ne morate uvek darivati sportsku opremu. U posebnim prilikama, kao što je godišnjica članstva klijenta ili pak godišnjica poslovanja teretane, možete se razmahati svojom kreativnošću i podeliti i drugačije poklone – usb fleš memorije, kačkete ili čak kišobrane.
Sadržaj na sajtu i društvenim mrežama
Na kraju, obavezno se aktivirajte i oko prisustva na webu. Da bi se čulo za vaš brend, potrebno je da kreirate sajt teretane ili za početak naloge na Fejsbuku i Instagramu. Uskladite profilne slike (najbolje bi bilo da budu iste i da je to logo teretane) i počnite sa deljenjem korisnog sadržaja.
Ako želite da zadržite publiku i podstaknete ih na angažovanje, važno je da redovno postavljate originalan i relevantan sadržaj. Možda su to neki praktični saveti za vežbanje ili prevazilaženje teškoća, predlozi recepata za zdrave obroke. U svakom slučaju, kada ljudi naviknu da na vašem profile ili sajtu mogu da nađu nešto vredno i korisno, stalno će se vraćati i još bitnije – povezivati vaš brend sa kvalitetom. Pored teksta, delite i video snimke i fotografije i gledajte kako broj vaših pratilaca i klijenata raste.