Zbog čega je upotreba štampanog reklamnog materijala i dalje jedna od najefikasnijih strategija u marketingu? U integraciji sa dobro osmišljenim metodama internet oglašavanja, pravi promotivni materijal može vam pomoći da doprete do kupaca i prenesete im svoju marketinšku poruku.
Iako živimo u digitalnom dobu, maksimalno oslonjeni na savremene tehnologije, sasvim je izvesno da i dalje imamo veliko poverenje u tradicionalni marketing, a naročito u štampane promotivne proizvode kao što su vizit karte, brošure, katalozi, ali i reklamne torbe, majice, notesi, olovke, privesci, šolje za kafu… Zapravo, zahvaljujući savremenim uređajima koju omogućavaju štampu na najrazličitijim materijalima i predmetima, mogućnosti su gotovo neograničene.
Ključ poverenja u štampane materijale nalazi se u njihovoj opipljivosti: katalog ili brošura mogu da se prelistaju, olovka, notes ili privezak za ključeve da se drže u rukama, a isto važi i za tekstilne predmete sa štampanom reklamom (majice, cegere, torbe).
Sa napretkom tehnologije štampe, razvijao se i dizajn promotivnih predmeta, pa kao rezultat danas imamo reklamne materijale visokog kvaliteta koji mogu pomoći da vodite uspešnu marketinšku kampanju i razvijete brend.
Koji su to promo materijali koji su se pokazali kao efikasni? Predložićemo vam neke od njih.
Vizit kartice: za dobar prvi utisak
Poslovne ili vizit karte, pored toga što sadrže ključne kontakt podatke o firmi, takođe su i sjajan način da se brzo i lako ostavi dobar prvi utisak na saradnike. Nezamenljive u svetu poslovanja, poslovne kartice su važne za bilo koji oblik međusobnog umrežavanja. Od suštinskog su značaja na poslovnim sastancima, sajmovima, predavanjima i, zapravo, okupljanjima svih vrsta.
Zbog toga što vizit kartica obično predstavlja prvu prezentaciju kompanije, posebno se treba posvetiti njenom dizajnu. Pažnju klijenata privući ćete pravilnim odabirom boja i minimalističkim grafičkim stilom.
Koristan i izuzetno funkcionalan reklamni materijal su i vizitari. Napravljeni od aluminijuma, eko kože ili imitacije kože, sa otiskom logoa firme ili po vašoj želji personalizovani vizitari u poklon kutiji, na efikasan način će promovisati vaše poslovanje.
Mobilna i trajna prezentacija brenda: štampani flajeri i brošure
Marketinška moć dobro dizajnirane štampane reklame na flajeru je ogromna. Premda su flajeri jedan od promo materijala koji se najviše potcenjuju, činjenica je da je njihov efekat trajan ukoliko osmislite zvučan slogan ili atraktivan poziv na akciju. Potrošači će uvek povezivati vaš logo i brend sa dobrom i vrednom ponudom – ako na flajer dodate vaučer sa popustom na vaše usluge ili proizvode i moto koji se lako pamti. Osim toga, flajere možete deliti na najrazličitijim mestima – u ugostiteljskim objektima, u prodavnicama, na ulici, ispod brisača parkiranih automobila, a možete ih čak ostavljati i u poštanskim sandučićima.
Isto važi i za brošure, s tim što se u njima, za razliku od vizit kartica i flajera koji uglavnom sadrže samo osnovne podatke o nekoj firmi, mnogo detaljnije mogu predstaviti proizvodi brenda, misija i vizija poslovanja, pa čak i zaposleni. Profesionalno dizajnirane brošure neće biti samo lep detalj u vašoj kancelariji ili prijemnom pultu kompanije, već i sjajan način da privučete pažnju kijenata i gradite odnos poverenja sa svojim saradnicima i partnerima.
Nekada su katalozi bili asocijacija za glomaznu “knjigu oglasa” lošeg grafičkog dizajna odštampanog na jeftinom papiru. Međutim, tanke crno bele stranice danas su zamenile reklame u punom koloru na masnom i kvalitetnom papiru. Savremeni katalozi se štampaju u različitim formatima, sa mnogo više pažnje koja se posvećuje dizajnu.
Zahvaljujući povoljnijim uslovima štampe a u skladu sa budžetom firme, možete štampati katalog koji zaista privlači pažnju, i tako predstaviti kompletnu ponudu svojih proizvoda/usluga ili pak neku prodajnu akciju na mesečnom ili nedeljnom nivou.
Reklamni tekstil – privlačenje kupaca i klijenata na zanimljiv način
Još jedan zanimljiv, efikasan i popularan način da promovišete svoju firmu jeste štampanje reklamne poruke na tekstilu. Marketinški potencijal tekstila je velik – majice i košulje sa logotipom mogu poslužiti kao uniforma radnika zaposlenih u firmi ili kao poklon – kako za zaposlene, tako i za klijente ili partnere.
U našem asortimanu postoje muške, ženske, unisex majice u različitim bojama i veličinama. Dobar izbor može biti model Master men, pamučna majica sa duplim štepovima na renderu, rukavima i dnu i ojačanim okovratnikom. Možete ići korak dalje i odštampati posebnu ponudu na odeći koju će vaši zaposleni nositi na poslu ili u privatnom životu. Tako će vaša reklama stalno biti “u pokretu” i vidljiva širokom krugu ljudi.
Ukoliko se trud, vreme i novac ulože u dobar dizajn i kvalitetne tkanine, sa odštampanim sloganom na majici ili dukserici poslaćete jasnu poruku o profesionalnosti i ozbiljnosti svog poslovanja.
Sličan efekat postiže se i brendiranjem novčanika, torbi ili cegera. Pored toga što predstavljaju praktičan, torbe i rančevi sa logom firme su ujedno i vredan poklon – daleko vredniji od olovke ili notesa. Poslovni partneri kojima namenite novčanik ili torbu za laptop umeće da cene vaš gest, rado će ga nositi sa sobom i tako besplatno promovisati vašu firmu svuda gde krenu.
Napravite kolekciju brendiranih predmeta za poklon saradnicima
Reklamne olovke, usb fleševi, privesci za ključeve, upaljači ili šolje za kafu i drugi praktični predmeti mogu biti sjajan poklon kojim ćete proširiti vidljivost svog brenda. Možete napraviti kolekciju brendiranih predmeta koje ćete poklanjati svojim klijentima ili partnerima. Dobar primer uspešne marketinške strategije će recimo biti da kao sponzor lokalnog sportskog tima podelite ove promo predmete pre početka neke utakmice.
Stoni i zidni kalendari, rokovnici i planeri sa štampanim otiskom logotipa i naziva firme u poslovnom svetu predstavljaju prikladan poklon za saradnike i partnere u svakoj prilici. U našoj širokoj ponudi rokovnika i notesa postoje brojni modeli različitih formata i korisnih dodataka kao što je notes Belfast sa elastičnom trakom, držačem za olovku i džepom na unutrašnjoj strani zadnje korice.
Bilo da je reč o tek uspostavljenoj saradnji ili banketu sa dugogodišnjim partnerima – simboličan dar kao što je agenda ili olovka biće razlog zbog kog pomisliti na vašu kompaniju svaki put kada ih koriste.
Usklađivanjem boja do originalnog i upečatljivog dizajna
Na kraju, za koji god predmet ili materijal da se opredelite, bilo da je to štampa na tekstilu, papiru, drvetu ili plastici – najveći efekat dobićete dobrim grafički dizajn i korišćenjem inovativne tehnike štampe.
Dobro poznavanje simbolike boja može vam pomoći da svojoj marketinškoj poruci date pravi ton i pojačate njenu moć. Ljubitelji savremenog dizajna, nepogrešiv utisak sofisticiranog i modernog brenda ostaviće logotipom u monohromnom stilu. Siva, bela i crna odlične su u kombinacijama sa drugim bojama. Plava boja izaziva smirenost i odlična je alternativa sivoj boji koja se često koristi u dizajnu logotipa korporativnih kompanija. Sa nijansama žute, koja simbolizuje mladost i optimizam najčešće se identifikuju novi, progresivni brendovi milenijalaca.
Zelena boja je tradicionalno povezana sa prirodom i životnom sredinom, pa predstavlja pravi izbor ukoliko je vaša firma okrenuta ekološki svesnoj proizvodnji. Stručnjaci iz oblasti marketinga tvrde da se zelena u svim nijansama može koristiti za podsticanje osećaja zajedništva. Crvena boja priziva moć i odlična je za smele brendove u industrijama sporta, na primer, a marketari preporučuju njeno korišćenje za sve vrste outdoor reklama. Ljubičasta je uvek bila povezana sa luksuzom. Ukoliko se to uklapa u imidž vašeg brenda, najkvalitetniju šemu boja ostvarićete ako kombinujete ljubičaste i zlatne nijanse.
Odgovarajućim bojama, zanimljivim formatima i kvalitetnim materijalima za štampu možete doprineti uspešnoj promociji vašeg poslovanja i podizanju svesti o vašem brendu kod potrošača. Zato odaberite materijale za koje smatrate da najviše odgovaraju načinu promovisanja vašeg poslovanja i osmislite dobar dizajn. Vrlo brzo, rezultati koje štampani promo materijali daju u marketingu uveriće vas da je moć tradicionalnih metoda oglašavanja još uvek ogromna.