Sajam knjiga je događaj koji okuplja izdavače, autore i ljubitelje knjiga iz svih krajeva zemlje i regiona. Na ovom mestu, gde se na hiljade naslova i stotine izdavača okuplja na jednom mestu, izuzetno je važno istaći se iz gomile. Posetioci sajma knjiga često su preplavljeni mnoštvom informacija i ponuda, pa je od suštinskog značaja da vaš štand i ponuda knjiga budu nešto što će im ostati u sećanju. Ključ uspeha leži u pažljivom planiranju i implementaciji štampanog materijala i brendiranja koji će vam pomoći da budete vidljivi i upamćeni.
Brendiranje, štand, roll up i posteri, kese i bookmarkeri – sve su to elementi koji će doprineti tome da se izdvojite i ostavite trajan utisak na posetiocima. U ovom tekstu razmotrićemo nekoliko ključnih strategija i predloga za kreiranje efikasnog reklamnog materijala za sajam knjiga, kako biste maksimizirali svoju vidljivost i osigurali da posetioci zapamte vaš štand i ponudu knjiga koju nudite.
Brendiranje – predstavite se u najboljem svetlu
Brendiranje je proces davanja jedinstvenog identiteta vašem proizvodu ili usluzi, a u kontekstu sajma knjiga, odnosi se na sve što je u vezi sa vašom izdavačkom kućom. To uključuje logo, boje, fontove, slogane, dizajn štanda, promotivne materijale i sve ostalo što posetioci mogu videti ili dobiti na vašem štandu. Važno je da sve napomenuto bude brendirano, jer to pomaže u stvaranju prepoznatljive i dosledne slike vaše kuće u mislima posetilaca.
Psihologija ljudi pokazuje da pamte ono što najviše vide. Ako je vaš brend dosledno prikazan na svim materijalima, postoji veća šansa da će posetioci sajma povezati sve što vide sa vašom izdavačkom kućom i, samim tim, zapamtiti vas. Na primer, ako vaš logo, boje i fontovi budu isti na vašem štandu, kesama, posterima, bookmarkerima i svim drugim materijalima, posetioci će, svesno ili nesvesno, povezati sve te elemente sa vašom izdavačkom kućom.
Osim toga, dosledno brendiranje pomaže u stvaranju profesionalnog i pouzdanog imidža. Kada posetioci vide da ste uložili trud u kreiranje jedinstvenog i doslednog brenda, to im može signalizirati da ste profesionalna organizacija koja vodi računa o detaljima, što može povećati njihovo poverenje u vašu izdavačku kuću i ponudu knjiga.
Štand – dobrodošli!
Štand je vaša centralna tačka na sajmu knjiga. To je mesto gde će posetioci doći da vide vaše knjige, razgovaraju sa vama i, nadamo se, odluče da kupe nešto ili bar zapamte vašu izdavačku kuću za buduće reference. Stoga je od suštinskog značaja da vaš štand bude dobro brendiran i na dobroj poziciji.
Dobro brendiran štand pomaže u izdvajanju vašeg prostora iz mora drugih štandova. To znači da bi trebalo da koristite svoje brendirane boje, logo, slogane i druge elemente brenda na svim vidljivim površinama štanda, uključujući i natpise, stolove, stolice, zidove. Takođe je važno da imate dobro osmišljen prostor koji je privlačan i funkcionalan. To može uključivati dobro osvetljenje, jasno označene oblasti za različite aktivnosti (kao što su prodaja, potpisivanje knjiga, itd.), i dovoljno prostora za posetioce da se slobodno kreću.
Pored toga, pozicija vašeg štanda je takođe od ključnog značaja. Idealno, želite da budete na mestu koje je lako vidljivo i pristupačno za posetioce. To može značiti da budete blizu glavnog ulaza, u blizini popularnih izdavača ili autora, ili na putu koji većina posetilaca mora da prođe da bi stigla do drugih delova sajma.
Važno je zapamtiti da je vaš štand na sajmu knjiga vaš „dom“ tokom trajanja događaja. To je mesto gde želite dobrodošlicu svakom posetiocu i pružate mu ugodno i pozitivno iskustvo.
Roll up i posteri – akcenat na ono što je vama najbitnije
Roll up i posteri su izuzetno efikasni alati za promociju na sajmu knjiga. Oni pružaju odličnu priliku da istaknete baš ono što vi želite – bilo da je to određena knjiga, određeni pisac, promocija ili sam izdavač. Mogućnosti su praktično neograničene i omogućavaju vam da jasno i vidljivo prenesete poruku posetiocima.
Prvo i najvažnije, roll up i posteri su veoma uočljivi. Oni su veliki i mogu se videti sa daljine, što znači da će privući pažnju posetilaca čim uđu u prostor ili prolaze pored vašeg štanda. Ovo je odlična prilika da im pokažete svoje najvažnije poruke, bilo da je to naslovna strana vaše najnovije knjige, slika popularnog autora, ili informacije o posebnoj promociji koju nudite.
Drugo, ovi elementi su fleksibilni. Možete ih postaviti gde god želite – unutar vašeg štanda, izvan njega, ili na bilo kojem drugom mestu gde smatrate da će privući najviše pažnje. Takođe možete promeniti dizajn i poruke na njima kako biste se prilagodili različitim danima sajma, različitim promocijama ili različitim ciljnim grupama.
Treće, relativno su jeftin način promocije. Iako će vam biti potrebno da investirate u dizajn i štampu, sami materijali nisu previše skupi, a mogu se koristiti više puta na različitim događajima.
Pravilno dizajnirani, štampani i postavljeni, roll up i posteri mogu pomoći u privlačenju posetilaca na vaš štand i u ostavljanju trajnog utiska na njih.
Kese – neka vas ponesu sa sobom
Kese su jedan od najvažnijih elemenata reklamnog materijala na sajmu knjiga. To su predmeti koje posetioci nose sa sobom tokom celog dana i koji često koriste i nakon sajma. Stoga je štampa na kesama od suštinske važnosti jer omogućava da vaš brend bude vidljiv ne samo tokom sajma, već i nakon njega. Kada posetioci nose kese sa vašim logom, bojama i drugim elementima brenda, oni postaju hodajući bilbordi koji promovišu vašu izdavačku kuću svuda gde idu.
Pored toga, kese su i praktične. Posetioci će ih koristiti da nose knjige, promotivne materijale i druge predmete koje kupe ili dobiju na sajmu. Zato je važno da kese budu dovoljno čvrste i prostrane da mogu da nose sve što posetioci stave u njih.
Kada je reč o materijalu kesa, bolji izbor su papirne ili čak platnene torbe, umesto plastičnih. Ovo je dobro iz nekoliko razloga. Papirne i platnene kese su bolje za životnu sredinu, jer su biorazgradive i mogu se reciklirati. Korišćenje ekoloških materijala može pomoći u promociji vaše izdavačke kuće kao ekološki i društveno svesne organizacije, što može biti važno za neke posetioce. Treće, papirne i platnene kese obično izgledaju i osećaju se kvalitetnije od plastičnih, što može pomoći u stvaranju pozitivnog imidža vaše izdavačke kuće.
Zapamtite, važno je da dizajn kesa bude u skladu sa vašim brendom. To znači da bi trebalo da koristite svoje brendirane boje, logo, slogane i druge elemente brenda na dizajnu kesa.
Bookmarkeri – neka ih svaka stranica podseća
Bookmarkeri su neizostavan promotivni materijal na sajmu knjiga. To su mali, ali efektni alati koji mogu imati veliki uticaj na vašu vidljivost i prepoznatljivost brenda. Prvo i najvažnije, bookmarkeri su veoma praktični. Većina ljudi koristi bookmarkere da označi gde su stali sa čitanjem, što znači da će vaš brend i poruke biti prisutni svaki put kada kupci otvore svoje knjige. To može pomoći u stvaranju pozitivnog asocijacije između vašeg brenda i užitka čitanja.
Pored toga, bookmarkeri su odličan način da pokažete svojim kupcima da vrednujete njihovu podršku. Kada poklonite bookmarker uz svaku kupljenu knjigu, to je mali znak pažnje koji može imati veliki uticaj na percepciju vašeg brenda. Time pokazujete da ste spremni da idete korak dalje kako biste osigurali da vaši kupci imaju pozitivno iskustvo sa vašom izdavačkom kućom.
Takođe, bookmarkeri pružaju dodatnu priliku za promociju. Osim vašeg loga i boja brenda, možete koristiti prostor na bookmarku da promovišete druge knjige, događaje ili posebne ponude. To može pomoći u povećanju prodaje i privlačenju pažnje na druge aspekte vaše poslovne aktivnosti.