Organizacija sportskih takmičenja zahteva veliko angažovanje i trud. U sklopu planiranja svih vrsta manifestacija u svetu sporta značajno mesto imaju marketing i brendiranje. Podizanje svesti o identitetu brenda postiže se putem vizuala i atraktivne grafike. Sve to pomaže u stvaranju neverovatnog iskustva za navijače i nezaboravnog događaja koji se nestrpljivo iščekuje iz godine u godinu.
Brendiranje sportskih događaja postalo je važan aspekt strateškog planiranja sportskih takmičenja bilo kog obima. Stoga je potrebno pronaći dobra rešenja za timove i mesta poput stadiona i terena. Treba imati na umu da je sport u savremenom društvu mnogo više od zabave, to je posao. Na sličan način i igrači nisu samo sportisti, već i profesionalci. Uspešan događaj stvara prihod za organizatore, bazu fanova i navijača za timove koji učestvuju, svest o brendu za sponzore i poboljšava zaradu i popularnost igrača.
Koji onda pristup brendiranju treba zauzeti kada je u pitanju sportski event bilo kog značaja i obima? Pročitajte.
Šta podrazumeva brendiranje sportskih događaja?
Organizatori sportskih događaja mogu se zapitati na početku: kako stvoriti to fantastično iskustvo navijača koji će želeti da dolaze na takmičenje iz godine u godinu?
Dobra polazna tačke svakako treba da bude kreiranje ili razvoj vizuelnog identiteta, ali i poruke i slike događaja koji se organizuje. Dakle, potrebno je da se uspostavi jednstven identitet, tako da vaš događaj odmah postane prepoznatljiv. To podrazumeva kreativan rad na pronalaženju logotipa, odabiru odgovarajuće šeme boja, ali i glavnog slogana i drugih poruka. Potrebno je izdvojiti karakteristične teme i centralne poruke događaja koje će privući ne samo navijače, već i sponzore.
Važnost brendiranja stadiona
Kada se uspostavi brending strategija, prelazi se na razradu plana i njegovu realizaciju. Organizatori treba da postave scenu za spektakularan događaj tako što će izabrati adekvatnu infrastrukturu stadiona i poraditi na rešenjima za sponzorske natpise i druge marketinške i brending poruke. Dakle, od brendiranja stadiona i marketinga zavisi da li će sportski događaj zadovoljiti očekivanja navijača, ali i ostvariti prihode i obezbediti željenu vrednost za brendove sponzora.
Važno je da se poradi na brendiranju događaja, uključujući i ono iskustvo pre utakmice. Dakle, važni su natpisi na polju igre, ali i kako se sprovede maloprodaja karata. Da li ćete postaviti na određena mesta u gradu štandove i reklamne pultove i panoe, kolika je dostupnost karata? Sve su ovo detalji o kojima blagovremeno treba razmisliti i strateški pristupiti pre nego što organizujete sportski događaj.
Ako tražite odgovarajući pult za prodaju karata, predlažemo modele Brand, Advert i Bild na kojima se metodom digitalne štampe može uraditi odlična reklama za prodaju karata za utakmicu, tj. spotsko takmičenje.
Pročitajte i: Kako brendirati konferenciju – jednostavnim koracima do uspešnog događaja.
Koristite tradicionalne marketinške metode
Kada je u pitanju tradicionalni marketing, flajeri i posteri su i dalje među najefikasnijim načinima za oglašavanje. Iako u digitalnom dobu ove metode možda nisu više najuspešniji put da dođete do publike, u kombinaciji sa marketingom na društvenim mrežama mogu učiniti mnogo.
Postoji široka ciljna publika za sportske događaje, uključujući starije generacije koje ređe koriste društvene medije i internet. Upravo ovde tradicionalne marketinške metode daju željene rezultate. Postavljanje letaka tamo gde će pravi ljudi videti informacije od ključnog je značaja. Počev od kafića, lekarskih ordinacija, preko knjižara do restorana, flajere možete podeliti i postaviti svuda po gradu. Idealno rešenje za postere je postavljanje u aluminijumske ramove kao što su Snap frame A1 ili Snap frame B1, potrebno je samo da odaberete odgovarajuću veličinu.
Naravno, ne možete se samo osloniti na promotivne efekte postera i letaka, ali svakako bi trebalo da imate na umu da oni privlače širu publiku, što je od pomoći za marketinšku strategiju za sportski događaj koji organizujete.
Sportski marketing – stvaranje zajednice odanih navijača
Navijači su ti koji “prave” ili prekidaju sportski događaj. Bez navijača nema istinske atmosfere na utakmicama, oni su važni kako organizatorima, tako i timovima koji učestvuju i sponzorima. Stoga je veoma bitno stvoriti zajednicu lojalnih navijača, odnosno ljude koji će se povezati sa timom ili brendom.
Ne treba posebno napomenuti da će zahvaljujući dobro osmišljenoj i sprovedenoj kampanji, navijači jedva dočekati vaš događaj, kao i da će prodaja ulaznica porasti. Angažovanje navijača u sportskim zajednicama povećava prepoznatljivost brenda i poboljšava posećenost stadionima u budućnosti.
Dobar strateški potez je, primera radi, obezbeđivanje poklona navijačima – uz svaku kupljenu ulaznicu za događaj možete pokloniti kačket, kapu ili šal sa sloganom događaja.
Na sličan način možete povećati svest o značaju takmičenja tako što ćete za učesnike, asistente i volontere osigurati “uniforme”, tj. reklamnu sportsku opremu. Obezbedite dovoljan broj majica, dukserica i trenerki sa nazivom i logotipom sportske manifestacije. Postoje unisex modeli kao što je Record majica dostupna u jarkim i klasičnim bojama, na kojima se može raditi štampa preslikačem, sublimacijom ili tehnikom sito-štampe. Takođe, postoje sportske majice od tkanine sa funkcijom upijanja i brzog sušenja kao model Tee. U svakom slučaju, inovativne tehnologije štampanja omogućuju danas da pripremite reklamni tekstil za navijače i učesnike u bojama događaja, koji će i posle utakmice koristiti kao metod latentnog marketinga.
Uspešno izgradite brend vašeg sportskog događaja
Na kraju, i više je nego očigledno da rešenja za vizuelno angažovanje poput brendiranja stadiona i pratećih elemenata terena za igru služe da ojačajte svoj sportski brend. Uverite se da je dizajn koji ste izabrali jedinstven, smislen i autentičan, jer će samo kao takav biti upečatljiv i važan učesnicima i navijačima.
Takođe, sav marketinški materijal uskladite sa digitalnim oglašavanjem, odnosno postarajte se da svi kanali društvenih mreža, web sajt, aplikacija i mejlovi budu u istim bojama i da prenose istu poruku.
Imajte na umu da štampani materijal u velikoj meri pomaže, ali da je suština svakog sportskog događaja upravo u nezaboravnom iskustvu navijača, koje dalje donosi sjajne poslovne rezultate i pomaže u kreiranju moćnog identiteta brenda kako za organizatore, tako i za sponzore sportske manifestacije. Osigurajte lojalnost sportskih fanova prigodnim poklonima, veštom organizacijom događaja i, naravno, sjajnim sportskom atmosferom.