Saveti i ideje za team building

Brojna su istraživanja koja ukazuju na to da team building ima izuzetno pozitivan uticaj na sveobuhvatne rezultate u poslovanju svake kompanije, pre svega kada je produktivnost zaposlenih u pitanju. Zato vredi uložiti vreme i resurse u organizaciju aktivnosti vezanih za građenje poslovnog tima i jačanje odnosa među članovima. 

Međutim, organizacija ovakvih događaja često nije nimalo laka. Moraćete da ispoljite snažnu kreativnost, naročito ako tim ima veliki broj članova, jer se uvek može naći neko kome se neće svideti određene team building aktivnosti. Stoga, ako planirate događaj, pored edukativne komponente morate staviti akcenat i na aktivnosti koje su zanimljive i prijatne za sve ljude iz tima.

U daljem tekstu dajemo vam nekoliko smernica koje vam mogu pomoći da vaš naredni team building event bude uspešan i da nakon njega svi zaposleni budu zadovoljni i puni pozitivnih utisaka. Pročitajte! 

#1 Organizacija aktivnosti u toku radnog vremena

Bez obzira koliko neka osoba voli svoj posao, teško da bi joj se svidelo da izdvaja svoje slobodno vreme tokom večeri ili vikendom, kako bi prisustvovala nekom događaju vezanom za posao kojim se bavi. Ako za to postoje mogućnosti, najbolje je da zakažete team building aktivnosti u tokom radnog dana – čak je i sat, dva petkom bolja i prihvatljivija opcija nego vikend u kancelariji. 

Još bolje bi bilo da se taj ivent u toku radnog vremena organizuje van prostorija firme. A kako bi se zaposleni i van prostorija firme osećali kao njen deo, možete im pokloniti kačkete sa štampanim nazivom vaše firme. To će im osnažiti osećaj pripadnosti jednoj posebnoj gurpi, u koju nije baš lako ući. Biće ponosni što su deo tima.

#2 Razmislite o volonterskom radu

Postoji li bolji način na koji vaš tim može dobrovoljno utrošiti svoje vreme nego što je projekat koji koristi zajednici ili lokalnoj humanitarnoj organizaciji? Ljudi se osećaju dobro radeći nešto što pomaže drugima. Podrška ljudima u nevolji nije samo lek za dušu, to je takođe odličan način da se članovi vašeg tima dodatno zbliže. 

Volontiranje može biti pomoć u narodnoj kuhinji, uređenje životnog prostora ili darivanje dece koja se nalaze u bolnici za vreme praznika ili nekom drugom prilikom. Osim toga što ćete učiniti dobro delo, poklone koje delite možete iskoristiti i za promociju vašeg poslovanja. Na primer, odličan poklon u zimskom periodu mogu da budu kape i šalovi sa štampanim logom vaše firme. Na taj način ostvarujete višestruke benefite – učinićete dobro delo, osnažiti svoj tim i reklamirati svoju firmu. 

Takođe, volontiranje zasnovano na veštinama je sjajan način da se ojača prijateljstvo među vašim zaposlenima, ali da se istovremeno nadogradi i proširi njihova stručnost. To je u stvari svojevrstan trening profesionalnih veština kod zaposlenih, kao i razvijanje novih, bilo da je u pitanju marketing ili prodaja proizvoda kako bi se sakupilo što više novca za pomoć nekoj osobi ili dobrotvornoj organizaciji. Ako je u pitanju humanitarni bazar i prodaja proizvoda, ne zaboravite da iskoristite tu jedinstvenu priliku da uz ostale proizvode koje prodajete na poklon date i štampane majice ili neki drugi poklon sa znakom vaše firme i da na taj način dodatno priđete potencijalnim kupcima. 

#3 Podstičite saradnju a ne takmičenje

Ako postoji element takmičenja, neki zaposleni će postati toliko fokusirani na “pobedu” da možda neće razumeti ključnu poruku koju treba da nosi događaj vezan za team building. Zato odaberite aktivnosti koje podstiču vaše zaposlene da rade zajedno na rešavanju određenog problema. Neka to budu zadaci gde će svako od njih moći da istakne svoje najbolje osobine. 

Podsetite ih da su na istom zadatku. To najbolje možete uraditi tako što ćete im podeliti neka obeležja kompanije kao što su prsluci sa logom firme, dukserice ili neki drugi odevni predmeti koji će ih podsećati da svi rade za istu firmu i da su svi na istom zadatku.

#4 Učinite događaj dostupnim za sve zaposlene

Imajte na umu da nisu svi u vašem kolektivu spremni za iste izazove. Sasvim je normalno da neki više vole da igraju fudbal, drugi da trče a treći da šetaju po prirodi. Ako ovo ne uzmete u obzir, lako se može dogoditi da se neki članovi tima osete zapostavljeno, što je u stvari potpuno suprotno od onoga što želite da postignete. 

Važno je uzeti u obzir fizičko i zdravstveno stanje članova tima i odabrati aktivnost u kojoj svi mogu da učestvuju. U svakom slučaju, fizička aktivnost ima veliki broj benefita, pa ako su vaši zaposleni spremni za to isplanirajte grupnu šetnju u prirodi, čas joge ili neki izlet. Sportske boce za vodu ili energetsku tečnost sa vašim logom ili motivacionom porukom bi u ovom slučaju predstavljali odličan dodatak.

#5 Izađite iz kancelarije

Ponekad sam izlazak izvan četiri kancelarijska zida pomaže ljudima da lakše stupaju u komunikaciju jedni sa drugima. Čak i ako obično držite team building u sali za sastanke vaše kompanije, ipak povremeno rezervišite prostor za sastanak van te lokacije kako biste razbili monotoniju, i kako bi članovi tima imali utisak da to nije deo njihovog svakodnevnog posla.

Specifičan primer su turističke agencije koje praktikuju studijska putovanja van zemlje. One kombinuju posao i team building. Zaposleni traže zanimljive lokacije i smeštaj za svoje buduće klijente ali i druže se i pomažu jedni drugima kako bi ostvarili što bolji rezultat. Često grupno istražuju razne gradove i destinacije, što svakako pozitivno utiče na svakog člana tima i agenciju u globalu. Pa kako bi uz to i reklamirali svoju agenciju oni, ako idu u svetske metropole obično sa sobom nose kačkete, majice ili čak kišobrane sa znakom firme, ako očekuju da će u tom periodu biti kiše.

#6 Postavite jasna očekivanja

Članovi tima bi trebalo da znaju tačno šta želite da postignete tokom team buildinga. Da li pokušavate da razvijete novu definiciju misije kompanije? Da li želite da postignete efikasnije procese ili bolju integraciju novih zaposlenih sa ostatkom tima? Ne morate odavati sve svoje tajne koje su vezane za događaj, ali zaposleni se mogu samoinicijativno više uključiti ako znaju zašto se određena aktivnost upražnjava na team building događaju.

#7 Prikupite povratne informacije

U roku od nekoliko dana od završetka događaja, obratite se svim učesnicima da im se zahvalite na izdvojenom vremenu i zamolite ih da daju konstruktivne predloge i povratne informacije o aktivnostima i samom događaju.  Te povratne informacije mogu biti zaista korisne kada dođe vreme za organizaciju sledećeg team building događaj.

Neka formulari budu precizno definisani, sa jasnim pitanjima, ali i tako koncipirani da članovi tima koji su prisustvovali team building događaju mogu da daju svoje mišljenje i zapažanja. Kao poklon i mali znak pažnje možete pripremiti priveske, rokovnike ili čak šolje za kafu ili čaj na kojima je odštampana zajednička fotografija sa putovanja.

Zašto su reklamni materijali korisni za team building?

Korporacije su još odavno prepoznale da dresovi, odnosno majice koje nose sportisti u timskim sportovima prevazilaze samu svrhu identifikacije. Odnosno ne služe samo kako bi gledaoci razlikovali igrače jedne i druge ekipe, već mogu uticati na pozitivan način na ljude u istom timu.

Kao prvo, timske majice, kačketi, bedževi ili neki drugi reklamni i promo materijali mogu uneti veliko dozu timskog duha u ekipu. Kada različiti pojedinci nose majice iste boje i sa istim obeležjima, odmah će se na neki način osećati povezano, jer imaju nešto zajedničko. To daje osećaj jedinstva. Tako ljudi u timu osećaju jedinstvo jer su zajedno na putu ka istom cilju. 

Na team building skupovima, reklamni i promo materijal, pogotovo onaj sa odštampanom motivacionom porukom, često će za posledicu imati povećanu motivaciju kod ljudi u istom timu. Sportisti često koriste frazu “dres je svetinja”, pa će tako ponosni biti i zaposleni u nekom timu ako on “igra dobro”, odnosno beleži dobre rezultate. Zato je od velike važnosti da kada organizujete ovakvu vrstu događaja imate pripremljen i promotivni materijal koji će kod pojedinaca pojačati želju za pripadnost timu.

Ukoliko pratite korak po korak ovaj naš mali vodič za planiranje team building događaja, verujemo da će ćete uspeti sa organizovanjem jednog takvog inventa koji će kod vaših zaposlenih pokrenuti najpozitivnije emocije. Da istaknete njihove najbolje osobine, da ih učinite ponosnim što rade za jednu kompaniju kao što je vaša i da na kraju sve vas zajedno odvede ka boljim poslovnim rezultatima. 

Pošaljite nam upit

Ili direktno pozovite našeg specijalistu:
069 55 66 351 069 55 33 351 069 55 44 351

    KORISNIČKI SERVIS

    POZOVI