Autentična i efikasna promocija vinarije mnogo je više od kreiranja logotipa i dizajna etikete za vino. Ako želite da se vaša vina ističu na tržištu kao kvalitetna i da o vašoj vinariji klijenti govore, važno je da uložite još malo dodatnog truda i poradite na brendiranju.
Bilo da je reč o velikoj ili maloj vinariji, bitno je da razmišljate o imidžu i identitetu brenda, kao i da ispričate priču koja će ostati živa u pamćenju vaših (potencijalnih) kupaca. Povezivanje sa klijentima, deljenje iskustava, rad na jačanju odnosa kako sa posetiocima vinarije, tako i zaposlenima i saradnicima – sve je ovo deo procesa koji za cilj ima veće zadovoljstvo kupaca i samim tim bolju promociju i zaradu.
Ako ih zaintrigirate vizuelnim identitetom, raznovrsnim manifestacijama i kvalitetom, možete biti sigurni da će kupci postati ambasadori vašeg brenda. Šta to znači? Dobićete ljude koji vam veruju, koji će se sigurno vratiti u posetu, ali i kupovati vaša vina online i preporučivati vas svima.
Uložite resurse u kreiranje jedinstvenog identiteta brenda
Kada govorimo o identitetu brenda, u prvom redu se misli na sve one načine na koje želite da vaša vinarija bude prepoznata na tržištu, kao i gde se pozicionira u odnosu na konkurenciju. Značajan deo identiteta jednog brenda jeste vizuelni identitet, tj. simboli i logotip po kojima se ističe. Ukoliko tek treba da osmislite logo ili radite na redizajnu logotipa svoje vinarije, bitno je da znate da se na ovaj način prenosi poruka. Upotrebite logo da se obratite svojim potencijalnim kupcima, da utičete na njihove emocije i svet i pokažete po čemu su to vaša vina posebna i vredna.
Dok planirate izradu etiketa za flaše, izdvojite u budžetu i određen iznos za štampanje vizit karti i pratećeg reklamnog materijala. Birajte između mat iili sjajne plastifikacije i spremite se da impresionirate klijente opsežnim brošurama i katalozima svojih proizvoda. Ako želite da se dodatno istaknete, angažujte stručnjake iz oblasti marketinga koji će vam pomoći da kreirate sopstveni magazin o vinu, istorijatu vinarije, sa intervjuima zaposlenih ili pak poznatih ličnosti koje su posetile vaš podrum i probale vina.
Imajte na umu da iza svakog brenda stoje ljudi. Predstavite svoje zaposlene i rukovodstvo u najboljem svetlu tako što ćete investirati u kvalitetne uniforme. To mogu biti i jednostavne a efektne bele košulje sa logom vinarije kao što su modeli za muškarce Business LSL Men, Business SSL Men ili Club LSL Men. Naravno, u skladu sa bojama brenda i imidža koji želite da izgradite možete se opredeliti i za crnu varijantu ili pak bordo nijanse. Za žene takođe postoje sjajne košulje dugih i kratkih rukava. Predlažemo modele Business LSL Women i Club LSL Women.
Pročitajte i: Zaposleni i brendiranje – reklamni marketing kao ogledalo firme.
Aktivno radite na jačanju imidža vinarije
Da biste privukli posetioce, važno je da napravite dobru marketing strategiju, da investirate u dizajn enterijera i organizujete događaje. Manifestacije koje podrazumevaju degustaciju vina, obilazak vinarije ili bilo kakav događaj koji poziva ljude na angažovanje deo su ove kampanje.
Plasirajte vina koristeći za promociju posebne vinske setove kao što su drvene poklon kutije za flašu Baroque, Brunelo, Muscat ili eko varijanta Bordo. Mnogi modeli ovih poklon kutija dolaze sa kompletom vinskog pribora (čep, vadičep, prsten protiv podlivanja itd.). Ponudite kupcima personalizovane setove u drvenim kutijama. U crnoj boji dostupni su modeli Barbera i Proseco. Ako biste se radije opredelili za personalizovane kutije u boji drveta, naša preporuka su setovi Rose, Barolo i Merlot. Idealan proizvod za sve ljubitelje vina je i vinski set Vinum, koji dolazi sa tri dodatka – otvaračem i zatvaračem flaše, kao i umetkom za sipanje.
Uz bilo koji set, posluživanje vina biće prijatno i pre svega elegantno iskustvo. Na taj način šaljete direktnu poruku posetiocima svog događaja i potencijalnim kupcima – da vaša vinarija polaže mnogo na kvalitet, eleganciju, otmenost i sofisticiranost u svakom segmentu poslovanja.
Personalizovane čaše i uopšte keramika i staklo treba da nađu svoje mesto na događajima koje organizujete. Obavezno pripremite piksle i upaljače kao dodatne “rekvizite”. Keramička ili staklena pepeljara sa logotipom vinarije još jedan je suptilan znak da kao brend marite za detalje. Predlažemo jednostavne, a upečatljive modele kao što su bela Opal promo ili Cinderella u crnoj boji.
Uvek praktičan i efikasan vid marketinga na sajmovima vina, ali i manifestacijama čiji ste domaćin u prostorijama vinarije svakako jesu reklamni panoi. Stoga uložite u kvalitetan pult poput modela Bild, Advert, Brand. Za upotrebu su zgodni i aluminijumski reklamni panoi ako što u Roll up 100, Roll 120 ili manjih dimenzija – Roll up 85. Sa velikim poljem za štampu imate dovoljno prostora da predstavite svoja kvalitetna vina, dodate moto vinarije i na jednom mestu pokažete da vodite ozbiljno poslovanje. Uložite u fotografiju i prepustite se inovativnim tehnologijama štampe – vaš će pano sasvim sigurno biti svuda primećen, i što je još važnije, zapamćen.
Pročitajte i: Kako brendirati štand na sajmu – istaknite se u odnosu na konkurenciju.
Zadovoljstvo kupaca na prvom mestu – pripremite gift setove
Rad na imidžu vinarije i važan segment brendiranja tiče se povezivanja sa kupcima i jačanja odnosa koji se bazira na poverenju. Ukoliko se trudite da zadovoljstvo kupaca bude na prvom mestu, onda se postarajte da uvek imate spremne poklone za svoje posetioce. Bilo da je reč o nekoj manifestaciji ili običnoj poseti kupaca vašoj vinariji, pripremite reklamne poklone koje ćete im podeliti na odlasku.
Pored pomenutih drvenih kutija za vino i vinskih setova, možete personalizovati razne predmete! Darujte verne kupce setom za tompuse kao što je Triumph ili metalnim upaljačem u poklon kutiji Castro. Sigurno će se osećati počastvovano kada dobiju ovakav dar, nosiće ga svuda sa sobom i tako reklamirati vašu vinariju gde god da su – besplatno.
U periodu oko novogodišnjih praznika proširite izbor reklamnih poklona zidnim kalendarima. Prigodni modeli kalendara za početak godine uz flašu vina sigurno bi bili kalendar Srpski običaji, Harmonija ili Priroda.
Naravno, ne treba zaboraviti da svakom poklonu treba odgovarajuće pakovanje. Obezbedite dovoljan broj reklamnih kesa u koje ćete pakovati vina, vinske setove i druge znakove pažnje za svoje lojalne kupce. Možete ići sa eko varijantom – Aristo kese za vino dostupne su u crnoj, crvenoj, plavoj, bordo, zelenoj, bež, srebrnoj, zlatnoj i beloj boji. Tehnikom sito štampe možete uraditi otisak logotipa, naziva brenda ili čak reklamne poruke i motoa.
Za pakovanje setova i više poklona možda bi dobar izbor bile kese Dina, Dina Ho, Lexa, Lola Maxi ili pak torbe kao što su Olive i Naturella.
Na kraju, ne zaboravite da je izgradnja brenda zapravo pričanje priče ne samo o proizvodu koji nudite, već i o ideji da pravite kvalitetna vina i misiji i viziji vinarije. Uz prave marketing strategije i reklamne materijale, promocija će biti i više nego uspešna!